In elk oneven jaar (bv. 2013, 2015, 2017 …) moeten wij het register van kandidaat-huurders actualiseren (Artikel 8 van het Besluit van de Vlaamse Regering van  12/10/2007).

Dit wil zeggen dat wij :

  • alle kandidaten moeten vragen of hun gezinssituatie nog altijd dezelfde is.
  • voor alle kandidaten moeten controleren of zij nog voldoen aan de inkomensvoorwaarde.
  • alle kandidaten moeten vragen of zij nog ingeschreven willen blijven.

Elke kandidaat-huurder krijgt automatisch een brief met een actualisatieformulier. Er wordt jou gevraagd om dit formulier te lezen en verbeteringen aan te brengen als dit nodig is. Als wij geen gegevens krijgen over jouw inkomen, zal je hiervoor ook een attest moeten binnenbrengen.

Als je op de eerste brief niet reageert, krijg je nog een tweede brief. Als er ook geen reactie komt op de tweede brief of je gegevens zijn na de tweede brief nog onvolledig wordt jouw dossier geschrapt. Dit betekent dat je dan niet meer op de wachtlijst staat voor een sociale woning. Als je opnieuw op de wachtlijst ingeschreven wil worden, moet je dan terug een inschrijvingsformulier binnenbrengen en begint jouw wachttijd opnieuw te lopen. De tijd die je voordien gewacht hebt, ben je kwijt.